Het einde van de maand komt inzicht, maar je hebt nog zoveel werk te doen. De maand is te kort. Je blijft steeds in je hoofd herhalen wat je allemaal nog moet doen.
Jeetje, waar haal je de tijd vandaan? Misschien toch die verjaardag maar afzeggen en nog een avondje doorwerken. Je weet dat het thuis niet gewaardeerd wordt maar wat moet je dan. Het werk moet toch af. Je hebt het jezelf al zo vaak voorgenomen, je gaat nu echt gestructureerder aan het werk. Je wil het nu echt anders aanpakken. Je rent als een kip zonder kop rond, je wordt er zo onrustig van.
Steeds weer opnieuw zeg je tegen jezelf, ik ga nu echt;
Maar alles kost tijd, je moet je overal weer in verdiepen, je vind het niet leuk om te doen en je hebt de energie er niet voor. Het frustreert je iedere keer weer opnieuw. En dus val je steeds weer terug in je oude gedrag. Je voelt de stress toenemen en je wordt boos op jezelf.
Dit is toch niet waarom je ondernemer bent geworden?
Jij was altijd degene die alles onder controle had, het is lang goed gegaan maar nu hou je het niet meer vol. Hoe doen andere ondernemers dit toch?
3 Tips voor structuur in je werk
Op de eerste plaats wil ik je even laten weten dat je echt niet alleen bent in deze strijd. Er zijn heel veel ondernemers die taken doen binnen hun bedrijf omdat het er bij hoort, dit zijn niet de taken waarom ze met hun bedrijf begonnen zijn.
Om je alvast op weg te helpen geef ik je hieronder 3 tips om meer structuur in je werk te krijgen
- Braindump, maar regelmatig je hoofd leeg. Schrijf alles van je af van grote projecten tot de kleinste boodschappen die je nog moet doen.
- Maak een planning, maar leg jezelf niet helemaal vast. Plan maximaal 5 dingen wat je die dag moet doen.
- Open maximaal 2 keer per dag je mailbox en zorg dat deze overzichtelijk blijft.
Het klinkt misschien er voor de hand liggend maar doe je het ook in de praktijk? Wil je weten hoe je dit consequent vol kan houden?
Kan jij wel wat hulp gebruiken? Wil jij weer grip op je bedrijf? Heb jij behoefte aan rust in je hoofd?
Ik geef regelmatig de workshop ‘Structuur in je dag. Tijdens deze workshop gaan we actief aan de slag om overzicht in jouw mailbox en planning te maken zodat het je tijdwinst oplevert.
Een half uur tijdwinst per dag! Tevens geeft een goed ingerichte mailbox overzicht en weet je altijd waar je belangrijk documenten en afspraken terug kan vinden.
Kan jij wat rust en overzicht gebruiken in je werk? Meld je dan aan voor de workshop.