Coaching op de werkvloer | Angelique Vijge-Cijfers-Structuur-Apeldoorn-Deventer-Zutphen-Arnhem-Zwolle

Wat is een zakelijk professional organizer

Een zakelijke professional organizer kijkt met medewerkers of zelfstandigen naar de manier waarop werkzaamheden worden georganiseerd. Ze gaan samen aan de slag om weer grip te krijgen op de zaken, zoals tijd, taken en ruimte. De behoeften van de opdrachtgever en de klant zijn het uitgangspunt: waar loopt iemand tegenaan bij het organiseren van de werkzaamheden, welke vaardigheden wil iemand ontwikkelen en wat is daarvoor nodig?

Zakelijk professional organizer

Als zakelijk professional organizer kan ik jouw bedrijf ondersteunen met een-op-eenbegeleiding, maar ook door middel van trainingen en workshops.

Onderwerpen

Tijdens de sessies kunnen de volgende onderwerpen aan bod komen

  • Welk planners profiel past bij jou – welke methode past daarbij
  • Grip op je e-mail met de e-mailworkflow – toepasbaar op alle mailprogramma’s
  • Verwachtingsmanagement
  • Doelen stellen
  • Prioriteiten stellen
  • Leren nee zeggen
  • Verbeteren van algemene werkgewoontes

Op de werkvloer is de professional organizer de coach voor het creëren van overzicht op tijd, taken en werkprocessen, digitale en papieren informatie en de fysieke werkruimte. De professional organizer inventariseert, adviseert en begeleidt.

Onderstaande video laat zien wat een zakelijk professional organizer voor jouw bedrijf kan betekenen

Structuur in tijd, taken en ruimte

Het resultaat is concreet; een opgeruimd bureau zonder stapels papier, een goed werkende agenda en een vlotte afhandeling van taken, post of e-mail. Het belangrijkste is dat de kwaliteit van je werk en je leven toeneemt.

We werken aan de praktische vaardigheden die iemand kan inzetten om de werkzaamheden op een prettige en productieve manier te realiseren.

Het resultaat

Een professional organizer kan verschillende voordelen bieden voor bedrijven, waaronder:

  1. Verhoogde productiviteit: het verbeteren van de processen kan leiden tot een hogere productiviteit en meer tijd voor werknemers om zich te concentreren op hun kerntaken.
  2. Verminderde stress: een opgeruimde werkplek zorgt voor meer rust in je hoofd, waardoor werknemers zich meer ontspannen en gefocust kunnen voelen.
  3. Meer overzicht: een overzichtelijk mailbox en agenda zorgt ook voor beter overzicht in alle taken en afspraken.
  4. Meer werkplezier: Een professional organizer kan helpen bij het verbeteren van de communicatie tussen werknemers, wat kan bijdragen aan een betere samenwerking en meer werkplezier
  5. Minder overwerk: Door efficiëntere processen overwerken minder vaak nodig, dit is kosten besparend voor je bedrijf.

Kortom, het inschakelen van een zakelijk professional organizer kan bedrijven helpen om hun processen te verbeteren, de productiviteit te verhogen, de stress te verminderen en kosten te besparen.

Even voorstellen

Mensenmens, familiemens, rustig, vrolijk en ondernemend. Brede interesse. Nieuwsgierig naar het verhaal van andere mensen. Behulpzaam. Betrouwbaar. Duizendpoot. Hou van afwisseling, hou van gezelligheid.

Duizendpoot
De afgelopen 10 jaar heb ik, als freelancer, ondernemers ondersteund met de financiële administratie, het maken en optimaliseren van websites en marketing werkzaamheden. Als echte duizendpoot heb ik een brede interesse. Al deze kennis en ervaring zet ik nu in om andere ondernemers te helpen met overzicht vinden in alle taken en werkzaamheden.

De opleiding tot professional organizer
In november 2022 heb ik mijn diploma Professional Organizer behaald en heb ik me aangesloten bij de beroepsvereniging NBPO.

Veel gestelde vragen

Wanneer schakel je een zakelijk professional organizer in?

De reden en situaties lopen uiteen. Je kunt mijn hulp inschakelen wanneer je bijvoorbeeld: het overzicht kwijt bent moeite hebt structuur aan te brengen op je werk. Als je graag met een deskundig en onafhankelijk persoon wilt sparren over verbeteringen. Als je meer rust wil in je hoofd of meer overzicht in je werk. Herken je je niet in bovenstaande? Twijfel niet om me te bellen en jouw situatie voor te leggen.

Moet er altijd chaos zijn?

Nee, zeker niet. Als je graag je werkprocessen wil verbeteren dan is het goed om samen te kijken wat de mogelijkheden zijn. Het is alleen maar goed om op tijd aan de bel te trekken.

Kan een professional organizer helpen bij het voorkomen van een burn out?

Jazeker. Mensen raken soms in een vicieuze cirkel: men functioneert minder goed doordat zaken niet op orde zijn. Als professional organizer kan ik je helpen het werk weer op de rit te zetten door het aanbrengen van structuur. Ik kan je advies geven over het verminderen van werkdruk. Wanneer het gevoel van controle op het werk toeneemt, functioneer je ook beter.

Hoe lang duurt zo’n traject? Kan je ook losse sessie boeken?

De duur van het traject is volledig afhankelijk van de vraag. We starten met een gratis kennismakingsgesprek. Het is allereerst belangrijk dat er een klik is. Tijdens dit gesprek gaan we inventariseren wat de behoefte is en wat daarvoor nodig is om te realiseren. Het kan dus ook zijn dat dit met een paar losse sessie is opgelost maar het kan ook zijn dat we een traject van 3-6 maanden in gaan.

Wat kost een zakelijk professional organizer?

Dat is afhankelijk van de vraag, hoe lang een traject gaat duren en of het voor 1 of meerdere personen betreft. Dit wordt besproken tijdens het kennismakingsgesprek, waarna er een offerte wordt aangeboden.


Meer informatie?

Neem gerust contact met me op om jouw vraag te bespreken. Je zit nog nergens aan vast.