Je bent een enthousiaste ondernemer, er komen veel leuke dingen op je pad. Je bedrijf is gegroeid. Je focus ligt altijd op de uitvoerende werkzaamheden voor je klanten, daar ben je blij mee en daar ben je trots op.
Je bent goed in wat je doet, maar er is ook chaos
In het dagelijks leven komt er veel op je af. Soms ontstaat een situatie heel geleidelijk, bijvoorbeeld als je werkdruk steeds verder toeneemt. Je wil graag doorpakken maar je voelt je regelmatig overspoeld door alles wat er op je af komt. Je wilt graag weer grip op je dagelijkse dingen maar weet je niet waar je moet beginnen.
Het beantwoorden van je mail kost je te veel tijd. Bepaalde werkzaamheden komen herhaaldelijk terug. Je loopt achter met je administratie. Langzaam voel je de stress toenemen. Je hebt veel ballen hoog te houden, dus ga je nog harder werken.
Je wil echt doorgroeien met je bedrijf maar je weet niet hoe je het moet aanpakken.
Herken je dit?
- je staat continu “aan”
- het lukt je niet om een structuur aan te brengen in je bedrijf
- veel werkzaamheden doe je nog handmatig
- je bent totaal niet technisch, je hebt er geen gevoel bij
- je gaat nog harder werken
- de grens tussen werk en privé vervaagd
Hoe breng je structuur aan in alle leuke en minder leuke dingen van het ondernemen? Hoe kan je tijd maken voor jezelf en bij je gevoel blijven terwijl er zoveel praktische dingen gedaan moeten worden?
Professional organizer
Een professional organizer is een expert in het aanbrengen van rust, ruimte en overzicht. Het is een praktische coach die jou begeleidt bij het opzetten van een stevige basis van jouw bedrijf.
Ik help je om jouw bedrijf stevig in te richten. Naast dat ik professional organizer ben, ben ik ook technisch onderlegt en kan ik je helpen met het standaardiseren van jouw werkzaamheden, zoals een klant aanvraag die binnenkomt via je website.
Waar nu nog veel handmatig werk nodig is, gaan we dit automatiseren zodat jij daadwerkelijk meer tijd over houdt en professioneler aan het werk gaat.
Ik kan je helpen met het structureren van:
- e-mail en takenlijst
- werkplek en administratie op orde
- dagelijkse routine en planning
- manage je mindset en doelen stellen
- automatiseren en standaardiseren
E-mail en takenlijst
De e-mail is een grote tijd en energievreter. Hoe zorg je ervoor dat je niet verzand in je mailbox en hoe krijg je weer overzicht in je takenlijst. De e-mailworkflow zorgt ervoor dat je dagelijks een half uur minder tijd kwijt bent aan je mailbox. Je takenlijst wordt losgekoppeld van je mailbox. Je weet straks waar je prioriteiten liggen en we gaan uitstelgedrag omzetten in actie.
Werkplek en administratie op orde
Een rustige omgeving zorgt voor rust in je hoofd, we gaan jouw werkplek omtoveren naar een fijne plek waar je geconcentreerd kan werken. Werk je nog met een schoenendoos of met een boekhoudprogramma? Vanaf nu is jouw administratie up to date en heb jij inzicht in je financiële situatie. Je documenten, zowel fysiek als digitaal krijgen een vaste plek zodat je het altijd eenvoudig terug kan vinden.
Dagelijkse routine en planning
Met routine kom je verder dan met discipline. Nu je een overzichtelijk systeem hebt is het de bedoeling dat dit zo blijft. In deze stap leer ik je hoe overzicht houd. Als professional organizer laat ik je zien hoe je jouw tijd, aandacht en energie kan verdelen over de werkdag en werkweek. Hoe maak je een goede planning die je ook vol kan houden.
Manage je mindset
Je mindset bepaalt hoe jij op een situatie reageert. Bewust worden van je mindset kan je veel inzichten geven zodat je weer door kan je groeien als ondernemer.
Waar sta je nu en waar wil je naar toe. We gaan doelen stellen en bepalen hoe je deze doelen gaat bereiken.
Automatiseren en standaardiseren
Ben je nu nog veel tijd kwijt aan het beantwoorden van aanvragen via je website? Zit je iedere keer weer opnieuw te zweten hoe je een nieuwsbrief moet versturen? Of het nu gaat om e-mailmarketing of andere werkzaamheden die regelmatig terug komen. Waar nu nog handmatig werk van jou nodig is, gaan we dit standaardiseren en automatiseren zodat jij daadwerkelijk meer tijd krijgt en professioneler aan de slag kan.
Je gaat veel professioneler aan het werk. Je hebt meer leiderschap en regie in je business. Structuur in je bedrijf is tijdwinst, tijd die je kan besteden aan persoonlijke groei en de groei van je bedrijf.
Kan jij wel wat rust en structuur gebruiken? Wil jij graag meer tijd overhouden voor de dingen die je belangrijk vind? Plan dan een gratis kennismakingsgesprek.