Een overvolle mailbox. Een mega lange takenlijst. Snel afgeleid en vragen van collega’s tussendoor. Hoe krijg je weer grip op je tijd en je werk. Worstel jij en je collega’s hier mee? Dan is deze training echt iets voor jullie.
Veel mensen voelen weerstand als het gaat om planning en structuur aanbrengen, maar ze hebben wel behoefte aan rust en overzicht.
Die weerstand komt vaak vanuit moeite hebben met de verandering en het idee dat ze een hele nieuwe manier van werken moeten aanleren. Dat is dus precies wat we niet gaan doen….
Maandagochtend, je komt bij je bureau en er ligt al weer van alles waar je iets mee moet. Je had toch echt alles opgeruimd maar collega’s hebben weer papieren op je toetsenbord gelegd omdat je dit ‘moet’ lezen. Een andere collega komt nog even langs met een aantal vragen en een derde collega wil even een overleg met je inplannen.
Je hebt je jas nog niet uitgedaan en je hoofd staat al weer ‘aan’. Wordt het weer zo’n dag….. Zelf had je hele andere dingen in gedachten en je hebt nog niet eens je mailbox geopend.
Je bent op zoek naar rust en overzicht in je werk, maar je vindt het ook lastig om alles om te gooien. ‘Jullie werken al jaren op deze manier’. We gaan dus niet het hele systeem op de kop gooien. We gaan inventariseren wat goed gaat, waar de knelpunten zitten en wat jullie behoefte is. Het optimaliseren van het huidige systeem is het uitgangspunt.
Tijdens de incompany training structuur in je werkdag vertel ik jullie alles over de verschillende planners profielen. Ieder mens heeft een andere manier van werken. Welk profiel past het beste bij jou en welke methode past daarbij.
We gaan aan de slag met de mailbox. Ik vertel je over een praktische e-mail workflow. Deze workflow is geïnspireerd op de ouderwetse manier van post verwerken. Deze workflow kan toegepast worden op ieder e-mailsysteem, je hebt er geen technische kennis voor nodig.
Daarnaast gaan we kijken naar prioriteiten stellen en verwachtingspatronen. Zodat jij kan bepalen wat voor jou op een werkdag belangrijk is om af te wikkelen, maar ook dat je op een positieve manier kan bespreken met je collega’s dat je eerst iets wil afwikkelen voordat je oppakt wat zij van je vragen.
Het is een ontspannen maar vooral leerzame en praktische workshop.
✓ Welk planners profiel past bij jou?
✓ Praktische e-mailworkflow
✓ Prioriteiten stellen
✓ Verwachtingsmanagement
Voor de training was mijn inbox in de mail was een chaos.
De training zelf was erg interessant. Ik heb veel geleerd, er was een leuke en ontspannen sfeer.
Ik ga zeker gebruiken wat ik heb geleerd tijdens de training, vooral de e-mail workflow, het verwerken van mijn planning en ik weet nu hoe ik gebruik kan maken van filters, dit ga ik zeker aanhouden.
Marijke Wielink Coaching
Voor de training fungeerde mijn inbox meer als een “to-do list”, waardoor er veel mail in de inbox blijft staan.
De training was heel goed en leuk om mee te doen en vooral heel nuttig.
Ik weet nu hoe ik overzicht kan creëren in mijn mailbox en hoe ik wel overzicht kan krijgen in mijn taken. Nu weet ik wat ik op een dag aan taken te doen heb.
EsteQ
Voor de training had ik behoefte aan meer structuur in mijn werkdag.
Dit is een training die in de praktijk goed te gebruiken is. Angelique gaf veel waardevolle tips wat vlot toepasbaar is.
Tijdens de training heb ik veel geleerd op gebied van plannen en hoe ik mijn mailbox gestructureerd kan bij houden waardoor ik meer rust krijg.
Ik heb deze training als zeer waardevol ervaren.
Argentus
Mensenmens, familiemens, rustig, vrolijk en ondernemend. Brede interesse. Nieuwsgierig naar het verhaal van andere mensen. Behulpzaam. Betrouwbaar. Duizendpoot. Hou van afwisseling, hou van gezelligheid.
Geboren en getogen in een klein dorp in Gelderland, Wilp-achterhoek. Ik kom uit een gezellig ondernemersgezin. Ondertussen woon ik al jaren met mijn eigen gezin in Twello.
Duizendpoot
De afgelopen 10 jaar heb ik, als freelancer, ondernemers ondersteund met de financiële administratie, het maken en optimaliseren van websites en marketing werkzaamheden. Als echte duizendpoot heb ik een brede interesse.
Al deze kennis en ervaring zet ik vanaf 2022 in om andere mensen te helpen met overzicht vinden in alle taken en werkzaamheden.
De opleiding tot professional organizer en winstgevende plannen coach
De keuze om anderen te helpen structuur aan te brengen in plaats van de taken uit handen te nemen voelde heel logisch voor mij. Na het behalen van mijn diploma Professional Organizer heb ik me aangesloten bij de beroepsvereniging NBPO. Met behulp van een business coach en het 365 Coachprogramma, van 365 dagen succesvol academy heb ik mijn werkzaamheden omgezet naar coaching en adviseren. De certificering voor Winstgevende plannen coach maakt het rijtje compleet.
Je meer tijd overhoudt, tijd die je kan besteden aan je bedrijf. Jouw mailbox niet meer zo’n grote tijd en energievreter is. Dat je weet waar jij je focus op kan leggen. Je krijgt weer overzicht en rust in je hoofd.
En… je hebt meer tijd voor jezelf. Hoe fijn is dat.
Met een slimme workflow blijft je inbox ook in de toekomst overzichtelijk en schoon.
Meer overzicht in je dagelijkse werkzaamheden geeft ook meer vertrouwen.
Je bent ook maar een mens. Als je het even kwijt bent kan je het altijd weer even terug zoeken.
Na deze incompany training hebben jullie weer een duidelijke taakverdeling. Ieder van jullie weet wat je te doen hebt op een dag. Je hebt een overzichtelijk mailbox. Je weet waar je belangrijke berichten moet bewaren en ze terug kan vinden. Je hebt weer overzicht. Je weet hoe je afleiding kan vermijden, zodat jij je kan focussen. Je hebt weer rust en overzicht. Je houdt tijd over voor andere dingen.