Doelgericht werken
Coachtraject

Je hebt mooie doelen gesteld, maar dan. Hoe zorg je dat je doelen ook bereikt worden? Hoe zorg je dat je niet afglijdt in de waan van de dag.
Doelgericht werken is een 1 op 1 coachtraject voor mkb ondernemers die hun doelen willen realiseren.

Doelgericht-werken-Angelique-Vijge-_-Professional-Organizer-Structuurcoach-Apeldoorn-Deventer-Twello

Doelgericht werken – 1 op 1 coaching

Rust en overzicht creëren in je dagelijkse taken

Heb jij het gevoel dat je continu ‘aan’ staat? Je pakt meerdere dingen tegelijk aan en je mist de focus om iets af te maken? Heb jij moeite met plannen? Ben jij snel afgeleid? Je vliegt alle kanten op in de hoop dat je alles een beetje onder controle kan houden. Je raakt overprikkeld. Als je zo doorgaat blijf je je opgebrand voelen.

Doelgericht werken is een coachtraject dat ervoor zorgt dat je weer de regie neemt, wat wil je wel en wat wil je niet doen, zodat jij je niet laat leiden door de waan van de dag. We gaan de diepte in.
Waar kan er nog tijdwinst behaald worden en waar zitten de energielekken? Het geeft inzichten die we samen in de praktijk gaan uitwerken. Je hoeft het wiel niet zelf uit te vinden en ik kijk met je mee.

Doel van dit traject is; meer controle en structuur in jouw werkweek, zodat er ruimte komt voor strategie win groei, zowel persoonlijke groei als groei voor je bedrijf.


Herken je dit?

Je bedrijf is gegroeid, waar je in de begin jaren bijna alles zelf deed, heb je nu een mooi team om je heen staan. Fijn dat je niet meer alles alleen hoeft te doen. Op deze manier kan je meer klanten bedienen. Maar een team brengt ook hele andere verantwoordelijkheden met zich mee.

  • Een overvolle agenda: Er is altijd iets te doen. Klantvragen, afspraken, administratie en strategische planning staan voortdurend op je to-do-lijst. Dit leidt tot overvolle werkweken, stress, en het gevoel dat je altijd achter de feiten aanloopt.
  • Gebrek aan structuur in je administratie en cashflow: Misschien ben je meer bezig met je vak dan met de boekhouding, maar toch blijven de financiën belangrijk. Zonder een goed systeem is het lastig om overzicht te houden en kun je te maken krijgen met onverwachte kosten of een gebrek aan financiële zekerheid.
  • Onoverzichtelijke e-mails en ad-hoc planning: De inbox blijft maar groeien en plannen verlopen vaak rommelig. Belangrijke zaken worden soms over het hoofd gezien, en het overzicht ontbreekt waardoor je maar moeilijk tijd kunt vrijmaken voor je kernactiviteiten.
  • Uitdagingen in het prioriteren en delegeren van taken: Taken loslaten of uitbesteden voelt lastig, en vaak ben je gewend alles zelf te doen. Toch stapelt het werk zich op, en daardoor blijft er weinig ruimte over voor strategische groei of persoonlijke tijd.

Tijd voor verandering


Je voelt dat het tijd is om op een andere manier te gaan werken, maar waar moet je beginnen?
Waar je eigenlijk naar verlangt: Meer rust, meer overzicht en de ruimte om je te focussen op het werk waar jij echt goed in bent. Je wilt:

  • Een heldere administratie en cashflow zonder stress: Je wilt eenvoudig inzicht hebben in je financiën, met een duidelijk overzicht van inkomsten, uitgaven en spaarpotjes, zodat je altijd weet waar je aan toe bent.
  • Grip op je e-mails en planning: Een overzichtelijke workflow die je minder tijd kost en meer focus geeft, zodat je dagen soepeler verlopen en je meer tijd hebt voor klanten en je vak.
  • Structuur en focus in je dagelijkse taken: Met een duidelijk overzicht en de mogelijkheid om bepaalde taken te delegeren, kun jij je energie steken in wat écht belangrijk is.

Voor wie?

Mijn aanbod is speciaal voor ondernemers, betrokken vakmensen met een passie voor wat ze doen, die hun klanten goed willen blijven bedienen zonder vast te lopen in de dagelijkse beslommeringen. Je bent ondernemer in hart en nieren, maar je merkt dat de taken zich opstapelen, je administratie soms onoverzichtelijk voelt en je simpelweg niet toekomt aan de lange termijn.

Het traject doelgericht werken is geschikt voor als je:
Ondernemer of professional bent die meer controle wil over zijn/haar tijd en werkdag.
✓ Je moeite hebt met planning en je op zoek bent naar een aanpak die echt bij jou past
✓ Je het gevoel hebt dat je altijd bezig bent, maar nooit tijd overhoudt voor dingen die voor jou belangrijk zijn.

Wat anderen zeggen

Mijn werk kan nogal chaotisch zijn. Ik had behoefte aan meer focus.

Het coachtraject was inspirerend en leerzaam. De samenwerking was erg prettig. Angelique heeft veel geduld en legt alles duidelijk uit.

Ik heb verschillende tools geleerd waardoor ik meer focus kan houden. Mijn mailbox is overzichtelijk en ik kan mijn projecten beter plannen.

Anne

Bosgoed Diervoeders – Wilp

Ik had ging met mijn werkzaamheden van de hak op de tak waardoor het een grote chaos werd. Ik was op zoek naar meer overzicht.

Tijdens het coachtraject heb ik leren plannen en dingen op te schrijven en prioriteiten te stellen.

Ik heb het traject positief ervaren en het gaf structuur in een hectische tijd.

Ruben

bosgoed diervoeders – wilp

Doelgericht werken

✓ Sparren en brainstormen
✓ E-mailworkflow
✓ Doelen stellen
✓ Prioriteiten stellen
✓ Dagelijkse routine en planning
✓ Werkplek en administratie

Doelgericht-werken-Angelique-Vijge-_-Professional-Organizer-Structuurcoach-Apeldoorn-Deventer-Twello

A Goal without a plan is just a wish

Wat gaan we doen?

Tijdens het kennismakingsgesprek gaan we samen bepalen waar jouw behoefte ligt. Hierna maken we een plan van aanpak. De volgende punten kunnen we aanpakken.

  • Takenlijst: Wat doe je zoal op een dag? We brengen in kaart wat je nu allemaal doet, welke taken terugkerend zijn, hoeveel tijd en energie ze kosten en welke waarde ze opleveren.
  • E-mailworkflow: Het goed inrichten van de mailbox; de mail is een grote tijd en energievreter. We gaan jouw mailbox opschonen en leer ik je de e-mail workflow waardoor jouw mailbox overzichtelijk blijft.
  • Doelen stellen: Wat wil je bereiken? Waar wil je naar toe met jouw bedrijf, maar vooral waarom wil je dat? Wat is jouw why? We gaan hier de diepte in.
  • Dagelijkse routine en planning:We gaan werken met vaste momenten voor e-mails, planning, en teamoverleg. Hoe kan jij je dag inrichten.
  • Werkplek en administratie: Een rustige omgeving zorgt voor rust in je hoofd. We gaan jouw werkomgeving omtoveren tot een fijne plek waar je geconcentreerd kan werken. De administratie is vaak een noodzakelijk kwaad en een ondergeschoven kindje. Hoe kun je optimaal gebruik maken van de systemen die er al zijn en waar kunnen we nog meer gaan automatiseren.
  • Sparren en brainstormen: Vaak hebben de mensen op de werkvloer best goede ideeën over hoe bepaalde taken en werkzaamheden verbeterd kunnen worden, maar er is gewoon weg niet genoeg tijd om het aan te kaarten, of er wordt gedacht ‘We doen het al jaren zo’. Dat is jammer. Met een brainstormsessie kunnen de mooiste ideeën boven tafel komen, die door anderen weer aangevuld worden. Het kan fijn zijn om een externe sparringpartner dit gesprek te laten leiden.

Wat levert het jou op?

  • Je hebt direct meer overzicht en rust in je hoofd.
  • Je hebt een opgeruimde mailbox en je weet hoe je dit zo kan behouden
  • Je hebt een duidelijk doel met een planning hoe je dit doel kan bereiken
  • Je kan je beter focussen
  • Dit alles levert jouw directe tijdwinst op

Even voorstellen

Mensenmens, familiemens, rustig, vrolijk en ondernemend. Brede interesse. Nieuwsgierig naar het verhaal van andere mensen. Behulpzaam. Betrouwbaar. Duizendpoot. Hou van afwisseling, hou van gezelligheid.

Geboren en getogen in een klein dorp in Gelderland, Wilp-achterhoek. Ik kom uit een gezellig ondernemersgezin. Ondertussen woon ik al jaren met mijn eigen gezin in Twello.

Duizendpoot
De afgelopen 10 jaar heb ik, als freelancer, ondernemers ondersteund met de financiële administratie, het maken en optimaliseren van websites en marketing werkzaamheden. Als echte duizendpoot heb ik een brede interesse.

Al deze kennis en ervaring zet ik vanaf 2022 in om andere mensen te helpen met overzicht vinden in alle taken en werkzaamheden.

De opleiding tot professional organizer en winstgevende plannen coach
De keuze om anderen te helpen structuur aan te brengen in plaats van de taken uit handen te nemen voelde heel logisch voor mij. Na het behalen van mijn diploma Professional Organizer heb ik me aangesloten bij de beroepsvereniging NBPO. Met behulp van een business coach en het 365 Coachprogramma, van 365 dagen succesvol academy heb ik mijn werkzaamheden omgezet naar coaching en adviseren. De certificering voor Winstgevende plannen coach maakt het rijtje compleet.

Angelique Vijge Boekhoud en Structuurcoach

Wat krijg je allemaal?

Het coachtraject Doelgericht werken bestaat uit 5 sessies, die ik hieronder verder voor je toelicht:

Stap 1: Online kennismakingsgesprek
We beginnen met een online kennismakingsgesprek van 30 minuten. Wel zo fijn om even kennis te maken en ontdekken of het klikt. Voor dit gesprek ontvang je van mij een formulier met vragen en deze bespreken wij tijdens het dit gesprek. Hierdoor kan ik jou en je bedrijf al wat beter te leren kennen. Daarnaast heb jij alle ruimte om je wensen te bespreken.

Stap 2: Start; Kick-off sessie
Kick-off sessie van 1 uur waarin we jouw huidige situatie analyseren, uitdagingen in kaart brengen en prioriteiten stellen.

Stap 3: Structuursessies
Dit traject bestaat uit 3 sessies van 1 uur. Tijdens de sessies gaan we lekker aan de slag en krijg je praktische tips en adviezen.

Stap 4: Follow up
Een maand nadat alles staat en goed is ingericht hebben we nog een follow up afspraak van 30 minuten om te kijken hoe het gaat, waar loop je nog tegen aan.

Resultaat: Met mijn begeleiding krijg je een praktisch, betrouwbaar systeem dat helemaal bij jou past. Je krijgt de rust en het overzicht terug, zodat jij weer kunt ondernemen met een frisse focus op je vak en jouw klanten.

Investering

  • De investering van het traject Doelgericht werken is € 1.395,- exclusief btw.
  • Overweeg om na te gaan of je werkgever bereid is het coachingsgesprek of -traject te vergoeden, aangezien veel bedrijven investeren in de persoonlijke ontwikkeling van hun medewerkers.
  • Het is mogelijk aan het einde van het traject losse sessies bij te boeken.

Hoe werkt het?

  • Na je aanmelding ontvang je een formulier met een paar vragen en we plannen een afspraak.
  • We hebben een kennismakingsgesprek van 0,5 uur. Wel zo fijn om van beide kanten even te kijken of het klikt.

Ben je er klaar voor om het overzicht en de controle over je bedrijf terug te krijgen? Klik hier om een vrijblijvend gesprek aan te vragen en ontdek hoe ik jou kan helpen om jouw bedrijf met minder stress en meer structuur te laten groeien.

Wat anderen zeggen

Ik vond de begeleiding en de rust fijn die Angelique uitstraalde. Ook de doortastendheid. Ze ging niet mee in mijn angst voor verandering. Ik dacht dat verandering mij veel energie zou kosten terwijl het mij juist rust opgeleverd heeft.

Ik ben ook blij met het personeelslid, ik dacht eerst dat kunnen we allemaal zelf wel, maar ook daarin heeft Angelique laten zien dat je mag focussen op het aantrekken van personeel die dan omzet verhogend mag zijn.

Ik had meer ruimte waardoor er ook weer acquisitie kon zijn voor ons bedrijf.

Ingrid

kampeerhoeve bussloo

Ik ben heel blij met de begeleiding die ik heb gehad en heb zelf het gevoel dat ik enorme stappen heb gezet in het structureren van mijn werkzaamheden.

Ook de planner helpt daarbij heel goed om alles te kunnen noteren en in de gaten te houden. Vooral ook als voorbereiding op en gedurende de drukke
werkdagen. Dat gaf mij een gevoel van controle in plaats van paniek.

Ik raad haar begeleiding zeker aan aan anderen.

Ilse

Ben je klaar voor meer rust in je hoofd en grip op je dagelijkse taken? Investeer in jezelf.