Tips voor structuur in je werk | Angelique Vijge strcutuurcoach

3 tips voor meer structuur in je werk

Het einde van de maand komt inzicht, maar je hebt nog zoveel werk te doen wat voor het einde van de maand af moet. De maand is te kort. Je blijft steeds in je hoofd herhalen wat je allemaal nog moet doen.

Het is ook nog eens de laatste maand van het kwartaal dus je moet je administratie ook nog bijwerken om de BTW aangifte te kunnen doen. Jeetje, waar haal je de tijd vandaan? Misschien toch die verjaardag maar afzeggen en nog een avondje doorwerken. Je weet dat het thuis niet gewaardeerd wordt maar wat moet je dan. Het werk moet toch af.

Je hebt het jezelf al zo vaak voorgenomen, je gaat nu echt gestructureerder aan het werk. Je wil het nu echt anders aanpakken. Je rent als een kip zonder kop rond, je wordt er zo onrustig van.

Steeds weer opnieuw zeg je tegen jezelf, ik ga nu echt;

  • overzicht brengen in al mijn taken
  • een planning maken
  • wekelijks de administratie bijhouden
  • meer met marketing gaan doen
  • meer online zichtbaar zijn
Tips voor structuur in je werk | Angelique Vijge strcutuurcoach

Maar alles kost tijd, je moet je overal weer in verdiepen, je vind het niet leuk om te doen en je hebt de energie er niet voor. Het frustreert je iedere keer weer opnieuw. En dus val je steeds weer terug in je oude gedrag. Je voelt de stress toenemen en je wordt boos op jezelf.

Eenzaam

Er is de laatste tijd zoveel veranderd in de markt, in de maatschappij, het gaat allemaal zo snel, je kan het bijna niet bijhouden.

Dit is toch niet waarom je ondernemer bent geworden?

Jij was altijd degene die alles onder controle had, het is lang goed gegaan maar nu hou je het niet meer vol. Hoe doen andere ondernemers dit toch? Je voelt je alleen in je strijd tegen al je werkzaamheden, je voelt je eenzaam binnen je eigen bedrijf.

Tips voor structuur in je werk

Op de eerste plaats wil ik je even laten weten dat je echt niet alleen bent in deze strijd. Er zijn heel veel ondernemers die taken doen binnen hun bedrijf omdat het er bij hoort, dit zijn niet de taken waarom ze met hun bedrijf begonnen zijn.

Om je alvast op weg te helpen geef ik je hieronder 3 tips om meer structuur in je werk te krijgen

  1. Braindump, maar regelmatig je hoofd leeg. Schrijf alles van je af van grote projecten tot de kleinste boodschappen die je nog moet doen.
  2. Maak een planning, maar leg jezelf niet helemaal vast. Plan maximaal 5 dingen wat je die dag moet doen.
  3. Besteed niet te veel tijd aan je mail. Open maximaal 2 keer per dag je mailbox en zorg dat deze overzichtelijk blijft.

Het klinkt misschien er voor de hand liggend maar doe je het ook in de praktijk? Wil je weten hoe je dit consequent vol kan houden?

Kan jij wel wat hulp gebruiken? Wil jij weer grip op je bedrijf? Heb jij behoefte aan rust in je hoofd? Boek dan een gratis 1 op 1 gesprek. Tijdens dit gesprek bespreken we jouw grootste frustratie en kijken we de mogelijkheden hoe ik jou kan helpen. Of meld je aan voor de Masterclass Structuur in je dag. Tijdens de masterclass leer ik jou een nieuwe routine om je dag in te delen.